algemene Voorwaarden
Artikel 1: Overeenkomst
1. LUZ coaching (onder commerciële naam Soulfully Plus), gevestigd te Gent, ondernemingsnummer 0767.614.151, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan dienstverlener tegen betaling werkzaamheden voor klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2: Middelenverbintenis
1. LUZ coaching is door de aard van de dienstverlening gehouden tot een middelen- of inspanningsverbintenis en zal dus naar best vermogen haar opdrachten vervullen. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde.
2. Doordat enkele diensten van dienstverlener online geleverd worden, kan zij niet garanderen dat haar diensten op ieder moment bereikbaar zijn op iedere locatie.
Artikel 3: Offertes
1. Offertes zijn enkel geldig en dus bindend tijdens de tijdspanne zoals aangegeven op de offerte zelf. Indien er geen nadrukkelijke geldigheidsduur werd bepaald, is desbetreffende offerte 7 kalenderdagen geldig volgend op de bekendmaking van de offerte.
2. Dienstverlener kan niet aan haar offerte worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. Offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 4: Prijs- en betalingsvoorwaarden
1. LUZ coaching zal de gevraagde diensten uitvoeren tegen de forfaitaire prijs zoals deze werd aangegeven in de offerte of zoals opgenomen in de overeenkomst.
2. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
3. Op de offerte staat de pakketprijs van de gekozen dienst inclusief btw vermeld of het aantal geschatte benodigde uren met het gebruikelijke uurtarief van dienstverlener. Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten, zijn inclusief.
4. Met acceptatie van de offerte ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject of de gehele cursus wordt doorlopen. Dienstverlener komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken.
5 Van zodra een klant zich inschrijft voor een van de diensten of producten van LUZ coaching dient de klant voorafgaandelijk de volledige prijs te betalen, tenzij er door LUZ coaching werd voorzien in de mogelijkheid om gespreid in termijnen te betalen.
6. Facturen dienen binnen 14 werkdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
7. Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is deze van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
8. Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de klant.
9. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de klant.
10. Indien nodig ontvangt klant een extra factuur voor nog niet eerder gefactureerde kosten voor meerwerk ontstaan door gewijzigde wensen of omstandigheden. Meerwerk zal tijdig aan klant worden gecommuniceerd, enkel na goed overleg worden uitgevoerd en worden berekend op basis van het gebruikelijke uurtarief van dienstverlener.
Artikel 5: Coaching & workshops
1. Wanneer de klant ervoor kiest om te starten met een coachingstraject, is desbetreffende klant verplicht tot betaling van de volledige prijs, tenzij anders overeengekomen. Indien het traject voortijdig eindigt, heeft de klant geen recht op een (gedeeltelijke) compensatie.
2. Coaching sessies vinden online of in de praktijkruimte van LUZ coaching plaats. Coaching sessies worden in onderling overleg, tussen LUZ coaching en de klant, ingepland.
3. Coaching sessies kunnen enkel geboekt worden in de vorm zoals die op de website worden aangeboden. Bij aankoop van een traject zal er steeds duidelijk worden aangegeven hoeveel sessies desbetreffend traject omvat. Sessies welke deel uitmaken van een traject dienen steeds binnen een tijdspanne van 12 maanden volledig worden ingepland. Sessies welke niet binnen deze tijdspanne worden ingepland vervallen en worden niet terug betaald.
4. Indien de klant niet kan deelnemen aan een sessie dient desbetreffende klant dit spoedig mee te delen aan LUZ coaching. Alle afspraken dienen uiterlijk 24 uur op voorhand te worden afgezegd. Zoniet, zal de klant een sessie worden aangerekend. Eenzelfde afspraak kan slechts één keer verzet worden. Dit gebeurt in onderling overleg. Indien de klant eenzelfde afspraak meermaals verzet, zal desbetreffende klant LUZ coaching dienen te vergoeden voor deze afspraak.
5. De workshops vinden online of op een externe locatie plaats. Dit wordt steeds op voorhand op de website vermeld. Een workshop gaat door vanaf een vooraf bepaald aantal deelnemers. Indien de workshop niet kan doorgaan wegens te weinig deelnemers, wordt de klant persoonlijk hierover ingelicht. De klant wordt het bedrag dan volledig terug betaald.
6. Als het maximum deelnemers is bereikt, dan wordt de klant op een wachtlijst geplaatst. Indien er een plaats vrijkomt, wordt de eerstvolgende klant op de wachtlijst persoonlijk gecontacteerd.
7. Indien de klant niet kan deelnemen de workshop sessie dient desbetreffende klant dit spoedig mee te delen aan LUZ coaching. Wanneer de klant onverwachts verhinderd is voor een workshop, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: klant kan zijn aankoop tot 48 uur voor aanvang kosteloos annuleren, daarna vindt er geen terugbetaling plaats en geldt dus het volledige bedrag. Binnen 48 uur voor aanvang is klant gerechtigd het aankoopbewijs over te dragen aan een ander, zo lang deze andere persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en de nieuwe gegevens aan dienstverlener worden doorgegeven.
8. Dienstverlener behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een workshop. In geval de locatie of data door dienstverlener wordt gewijzigd, heeft klant het recht binnen 72 uur na mededeling van de wijziging te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment. Eventuele restitutie van het reeds betaalde bedrag door klant vindt plaats binnen 10 werkdagen na de wijziging.
Artikel 6: Online cursus
1. Indien het aanbod wordt aanvaard en de cursus online wordt aangeschaft ontstaat direct een betalingsverplichting voor de klant.
2. Klant ontvangt na aankoop toegang tot de cursus. De cursus is zodoende uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor klant niet de mogelijkheid toe komt de aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien de content in delen beschikbaar wordt gesteld, is klant bij annulering gehouden de tot dan toe ter beschikking gestelde content naar rato te vergoeden.
3. Klant ontvangt pas toegang tot de content na betaling van het overeengekomen bedrag.
4. Dienstverlener heeft het recht de vergoedingen bij het opnieuw geven van een cursus aan te passen. Zij heeft tevens het recht de prijs in de aanloop naar een cursus aan te passen ter promotionele doeleinden.
5. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is echter niet verantwoordelijk voor het niet behalen van het resultaat dat klant met aankoop beoogde. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een cursus.
6. Doordat voor het geven van de cursus gebruik wordt gemaakt van een platform van een derde, kan dienstverlener niet garanderen dat de cursus op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.
7. Dienstverlener behoudt te allen tijde het recht om deelname te weigeren.
8. Dienstvelener is gerechtigd de inhoud van een cursus uit te breiden, te beperken of aan te passen.
9. Klant verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de cursus te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De cursus is bedoeld om te inspireren, niet om te kopiëren, niet om te delen en niet om te verspreiden.
10. De tijdens de looptijd van de cursus geleverde informatie blijven eigendom van dienstverlener. Zij zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om het materiaal tijdig te bekijken en waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.
11. Tijdens deelname aan een cursus kunnen deelnemers onderling communiceren, bijvoorbeeld in de Facebook groep. De klant verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van toegang en gebruik van de diensten van dienstverlener.
12. Het staat dienstverlener te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.
13. Dienstverlener behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een cursus belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelname en indien nodig, van toekomstige deelname, uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende content onverlet.
Artikel 7: Overmacht
1. In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, ongevallen, brand of overheidsmaatregelen.
2. Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zo lang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
3. In geval van een B2B overeenkomst zijn partijen gehouden de overeenkomst te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
Artikel 8: Wijziging
1. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online cursus, te ruilen en/of retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant toegang tot zijn aankoop. Klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
Artikel 9: Duur en beëindiging van de overeenkomst
1. De overeenkomst tussen LUZ coaching en de klant is een overeenkomst van onbepaalde duur behoudens indien uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 10: Annulering of laattijdige aanvang van de opdracht
1. De klant kan iedere afspraak kosteloos verplaatsen of annuleren tot 24 uur voor de aanvang van de desbetreffende afspraak. De klant verwittigt LUZ coaching per e-mail.
2. Bij annulatie van een afspraak minder dan 24 uur voor de aanvang van desbetreffende afspraak of indien de klant niet komt opdagen, is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van het bedrag van desbetreffende sessie. Deze schadevergoeding is meteen opeisbaar.
3. Indien de klant te laat komt op een afspraak, wordt de duur van de afspraak niet verlengd en zal de volledige prijs van de afspraak verschuldigd blijven.
Artikel 11: Aansprakelijkheid schade
1. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
2. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
3. Klant is eindverantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden.
4. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een traject, workshop of online cursus.
5. In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan klant bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door dienstverlener aan klant in rekening is gebracht.
6. Klant vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.
Artikel 12: Intellectueel eigendom
1.De intellectuele eigendomsrechten op de door dienstverlener aan klant ter beschikking gestelde materialen en advies berusten bij dienstverlener. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
2. Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
3. Bij inbreuk komt dienstverlener een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
4. Wanneer beeldopnames worden gemaakt tijdens een workshop door klant dient dit te allen tijde kenbaar te worden gemaakt aan dienstverlener en het is uitdrukkelijk verboden deze opnames voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Wanneer andere deelnemers op dit beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig.
Artikel 13: Bijzondere bepalingen
1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.
Artikel 14: Klachten
1. Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan dienstverlener. Zij streeft ernaar klachten binnen 48 uur te behandelen.
2. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 15: Geschillenregeling
1. Alle overeenkomsten worden geacht te zijn afgesloten te Gent en zijn onderworpen aan het Belgisch Recht. De rechtbanken van Gent zijn exclusief bevoegd om verder kennis te nemen van alle geschillen LUZ coaching en haar klanten.
2. LUZ coaching heeft het recht om de algemene voorwaarden te wijzigen.
3. Bij vragen of opmerkingen omtrent deze voorwaarden, kan u altijd terecht op greet@soulfullyplus.be